zondag 25 augustus 2013

Dag 1, Zwarte Woud

Om 8:30 uur zitten we gezamenlijk en fris en fruitig aan het ontbijt. Gelukkig is Alida goed voorbereid en hebben we alle Hollandse broodbelegjes in huis. Na een goed ontbijt en een korte routeverkenning op de plattegrond vertrekken we om 10:00 uur vol goede moed aan onze eerste fietsrit in het Zwarte Woud. Sommigen onder ons zijn een beetje zenuwachtig, maar de sfeer is gezellig en voor we er erg in hebben zijn we begonnen aan onze eerste klim richting Böllen (8 km).

Bij het bereiken van de top is 'de kop eraf' en maken we ons klaar voor de afdaling. Tijdens het afdalen is het behoorlijk fris en wat nat, maar gelukkig hebben we op de top een extra jasje van Alida gekregen. Met goede daaltips van Birgit voelt iedereen zich zeker en gaan we op naar de volgende klim richting Wiedener Eck, ook weer een klim van ongeveer 8 km. We krijgen de smaak al aardig te pakken. Na deze klim gaan we verder richting Belchen en Hochbelchen. Margryt, Annemarie en Annewil hebben de benen voor de eerste dag genoeg geprikkeld en rijden op advies van Alida weer terug naar ons prachtige huis in Brandenberg. Birgit is niet kapot te krijgen en rijdt de Feldberg 'nog even' omhoog. Een zware klim van 12 km!

De rest van de middag blijven de meiden lekker op de bank hangen om te herstellen van deze toch wel vermoeiende eerste dag. Alida trekt bij thuiskomst de wandelschoenen aan voor een wandeling van 2 1/2 uur!!! richting de waterval van Todtnau. Rond 19:00 uur kunnen we aanschuiven voor de heerlijke pannenkoeken bereid door kokkie Annemarie. Na het eten wordt nog wat gelezen, gekletst en gelachen en rond 22:00 uur is het stil in Huize Team Cenned... Een hele mooie eerste dag in een super mooi fietsgebied. Dit belooft wat voor de rest van de week.