zaterdag 15 november 2014

KPN Cup 5 - Haarlem

In de auto naar Haarlem bedenk ik me dat ik al wel lang meerijd in het schaatspeloton. Ik weet nog goed dat Haarlem nog niet overdekt was, en als ik dat vertel zitten de dames mij toch wel vreemd aan te kijken. Ik houd van het schaatsen in de buitenlucht, ik was dan ook een beetje teleurgesteld toen Haarlem een overdekte ijsbaan werd. Het resultaat is daarentegen wel mooi geworden, maar toch blijft het jammer dat alleen Amsterdam nog overblijft als onoverdekte baan.

De marathon in Haarlem wordt aangekondigd door middel van een mooie poster waarop Birgit prominent op kop van het peloton rijdt. Mooie reclame voor Schaatsteam Cenned!

Bij het inrijden zie ik grote gaten in de bochten. Ook de KNSB heeft dit geconstateerd en in één bocht worden de pylonen verwijderd. De wedstrijd begint onrustig en na ca. 15 ronden volgt een neutralisatie in verband met een valpartij. Wat ik toen nog niet in de gaten had was dat Inge Ruth Visser bij deze valpartij betrokken is.

Birgit en ik hebben afgesproken dat, als de strijd dat toelaat, we onze kansen pakken om voor de aanval te gaan. Birgit en ik hebben beiden een goede aanval gepleegd, maar we krijgen beiden niet de juiste dames mee om de uitlooppoging tot een succes te maken. Ook daarna blijft het peloton bij elkaar. Ik heb zelf het idee dat ik steeds op het verkeerde moment op de verkeerde plek zit. Het is niet ‘mijn’ wedstrijd. Ook net als het beslissende groepje wegrijdt in de finale zit ik helemaal ‘opgesloten’. Wederom een gemiste kans… Helaas voor team Cenned geen succesvolle wedstrijd, maar toch hebben we ons laten zien en krijgt zelfs Birgit voor haar solo uitlooppoging nog 1 punt voor de DVG trofee.

Na de wedstrijd krijg ik in de kleedkamer te horen dat Inge Ruth door haar val mogelijk een scheurtje in haar hielbeen heeft opgelopen. Inge Ruth is een van onze vaste fietstrainingsmaatjes op de zondagochtend en reed ook met ons mee naar Haarlem. Zo eindigt de reis naar Haarlem op de spoedeisende hulp in het Medisch Centrum Leeuwarden, waar inderdaad geconstateerd wordt dat Inge Ruth een klein scheurtje in het hielbeen heeft opgelopen. We wensen Inge Ruth als Schaatsteam Cenned beterschap toe.

Wij gaan toewerken naar de marathon in Dronten welke voor donderdag 20 november op de agenda staat!

Maria