donderdag 29 augustus 2013

Dag 5, Zwarte Woud

Evenals de andere dagen zitten we weer om 08:30 uur aan het ontbijt met heerlijke verse broodjes gehaald door Alida. Om 10:00 uur stappen we met voldoende bar in de bandjes op de fiets. Eindelijk met blote benen, want het belooft een mooie dag te worden. Er staat een relatief rustige tocht op het programma van 80 km. We rijden voorbij Todtnou richting St. Blasien. Deze kant hebben we nog niet eerder gezien. Na enkele kilometers naderen we de eerste klim van 6 km. Birgit en ik rijden samen omhoog en Annemarie en Margryt doen hetzelfde. Bij het bereiken van de top vertellen Annemarie en Margryt dat déze klim wel erg mee viel. De dubbele pijltjes op de kaart én het gevoel in mijn benen zeggen echter iets anders. Ik denk dat 'de jonkies' na de rustdag van woensdag nu echt in vorm zijn! We vervolgen deze prachtige tocht over glooiende wegen en korte macht klimmetjes naar onze tweede echte klim (6 km) richting Gersbach. Birgit heeft duidelijk de betere benen en ik fiets op mijn tandvlees om in haar wiel te kunnen blijven. De vorm van Birgit belooft wat voor de winter! Gelukkig staat Alida ons weer op te wachten op de top en tanken we wat energie bij om vervolgens de afdaling richting huis in te zetten. In een relaxed tempo rijden we gezamenlijk via Zell richting Schönau, Todtnau en Brandenberg.


's Middags gaan Annemarie, Alida en ik het overgebleven brood voeren aan de geiten waarop we vanuit ons verblijf uitzicht hebben. 's Avonds genieten we van een lekkere pastamaaltijd met salade bereid door Alida als voorbereiding op de Koninginnenrit van vrijdag. De laatste en afsluitende rit belooft een lange en zware te worden...
Groetjes, Annewil