zaterdag 12 oktober 2013

KPN Marathon Cup 1 Amsterdam

Gisteren, 12 oktober, stond de openingsmarathon van de KPN Cup op het programma. Namens team Cenned stonden Birgit, Margryt, Annewil en ik (Annemarie) aan de start voor een wedstrijd over 70 rondes.
De hele dag was het droog en kwam het zonnetje af en toe achter de wolken vandaan. Helaas begon het 10 minuten voor de start hard te regenen en is het niet meer gestopt.
Om 19:00 uur werd het startschot gegeven en ging het echt gebeuren. Voor mij was het mijn eerste wedstrijd in de top divisie en ik was erg gespannen. Eenmaal aan het rijden verdwijnt dit snel en richt je je op je positie en je ploeggenoten.
Birgit reed vanaf het begin goed voorin en bleef daar mooi zitten. Annewil en Margryt zaten een groot deel van de wedstrijd veilig in de eerste helft van het peloton. Ik was vooral het tweede deel van de wedstrijd achter in het peloton te vinden.
Tot de eerste tussensprint hield het peloton zich vrij rustig maar erna werd er een aantal keren flink doorgetrokken, maar niemand kwam weg en het draaide uit op een massa sprint.
Birgit eindigde op een 21e plek maar pakte wel een paar puntjes bij de tussensprint. Annewil werd 31e, Margryt 43e en ik finishte als 49e.
Al met al een prima prestatie voor de eerste wedstrijd, op naar volgend weekend dan starten we om 19:00 in Heerenveen.

Groeten, Annemarie