zaterdag 7 december 2013

KPN Marathon Cup 9 Assen

Met een dubbel gevoel ga ik richting Assen voor de 9de KPN Marathon Cup. Het gevoel is dubbel, omdat ik zelf al weken niet mee kan doen door een vervelende blessure, maar het toch ook wel heel erg mooi vind om mijn teamgenoten Birgit en Margryt in actie te kunnen zien. De wedstrijd op zaterdagavond is niet alleen schaatsen. Alles eromheen en de gezelligheid met een team maakt het hele gebeuren ook speciaal. Ik ben blij dat ik vandaag toch weer een beetje onderdeel kan zijn van team Cenned. Samen met Jurjen en Alida wacht ik tot de wedstrijd van start gaat. Geen wedstrijd is hetzelfde en altijd weer spannend. Ik hoop op een wedstrijd met een mooie kopgroep inclusief Birgit. Vanaf de start is het een harde koers, al na 12 ronden moeten de eerste meiden de wedstrijd verlaten en er volgen nog velen. Margryt en Birgit rijden allebei mooi in de voorste helft van het peloton, het oogt makkelijk bij beiden ondanks dat er hard gekoerst wordt. In de beginfase rijden de Cenned-lady’s in ruitjestenue veel bij elkaar in de buurt, echt mooi om te zien! Birgit probeert met veel ontsnappingen mee te zitten en op de momenten dat ze niet mee zit geeft ze de tijdelijke kopgroepen vrijwel geen ruimte. Birgit rijdt super sterk, maar de échte scherpte ontbreekt vandaag, vertelt ze na afloop. Niet heel vreemd na vorig weekend. Margryt rijdt een hele nette wedstrijd en handhaaft zich goed in het peloton en zelfs een aantal keren op kop. Dit moet voor Margryt wel vertrouwen geven voor de komende wedstrijden. Ik heb in ieder geval wel alle vertrouwen in Margryt, ik ben onder de indruk van het gemak waarmee ze reed. Vanaf de zijlijn ben ik trots op de prestaties van mijn teamies. Birgit komt als 15de over de meet en Margryt eindigt als 34ste. Na afloop worden we door de vader van Birgit getrakteerd op een stukje appeltaart. Want ja... ook dat hoort er bij, trouwe familieleden. Met nog steeds een beetje een dubbel gevoel vertrek ik weer richting Veendam.

Op zondagochtend maken vijf Cenned-lady’s afzonderlijk hun duurrondje op de fiets. Vijf inderdaad, want ook Alida fietst heel trouw iedere zondagochtend. De één vanuit De Knipe en de ander vanuit Groningen, ieder voor zich…alhoewel… al heel snel wordt de groepsapp weer onrustig. Er komen foto’s voorbij met vieze fietsgezichten, berichtjes met gereden km’s, enz.
Volgende week alweer de 10de KPN Cup in Alkmaar, helaas nog steeds zonder mij, maar ik duim op afstand voor de meiden.

Groetjes, Annewil