woensdag 27 augustus 2014

Zwarte Woud, dag 4

Radio Regenboog vertelde Alida dat het vandaag vanaf 11 uur droog zou zijn en blijven. Hierdoor konden we nog even uitbuiken van het ontbijt en stapte we om half 11 op de fiets, het was immers droog. Omdat Vila Blanka zich een paar kilometer uit het dal bevindt, begint onze training elke dag met een afdaling van circa 7 km. Alles wat we naar beneden gaan zullen we ook ooit weer omhoog moeten. Na de afdaling gaven we onze bodywarmer en armstukken aan Alida en konden we aan de eerste klim van 7 km beginnen. Inmiddels was de zon tevoorschijn gekomen en zagen we zelfs blauwe lucht.

Birgit en Ankie kwamen als eerste boven en ik volgde iets later. Samen reden we over de glooiende Duitse vlakte op weg naar de volgende klim. Dit was een korte van ongeveer 4 km. Op deze klim waren Birgit en Ankie wederom iets eerder boven dan ik. Birgit maakte gebruik van deze situatie en fotografeerde de paarse heide die daar groeide.

Tijdens de afdaling kwamen we langs de Schluchsee en maakte we ons klaar voor het laatste klimmetje van de dag, de Feldberg van de andere kant, welke 10 km is. De Feldberg is met 1233m het hoogste punt van het Zwarte Woud. Ik kon Birgit en Ankie best lang bijhouden maar op een steil stuk moest ik ze toch laten gaan en kwam ik niet veel later dan zij boven.

Boven hebben we nog even geposeerd en warm aangekleed waarna we onze weg terug naar Brandenberg vervolgde. Een afdaling van 10 km waar je lekker hard naar beneden kan. Zo kwam er snel een eind aan de afdaling en reden we Brandenberg binnen na 2:15u, 53 km en 1020 hoogte meters.

[Annemarie]