maandag 20 januari 2020

KPN Cup 11 Amsterdam


Zaterdag stond voor de beloften de laatste wedstrijd van de KPN marathon cup op het programma.

Met een eerste plaats in het ploegenklassement en een tweede plaats voor mij in algemeen klassement hadden we dus wel wat te verdedigen. We zijn ons seizoen begonnen in Amsterdam en we mochten hem zaterdag hier ook afsluiten. Het was mooi weer en we waren allemaal gebrand om goed te rijden. Vanaf de start ontstonden er vele kopgroepen waar Annemarie en ik steeds vertegenwoordigd waren. Joëlle en Rixt waren constant voorin of halverwege het peloton te vinden. Tot 8 ronden waren er kopgroepen maar we moesten ons toch op gaan maken voor een sprint. Ik reed hierbij naar een 3e plek in de daguitslag en Rixt finishte net buiten de top 20 als 21e!
Annemarie werd 26 en Joëlle finishte als 45e. Hiermee wisten we de eerste plaats in het ploegenklassement veilig te stellen! Ook verstevigde ik mijn tweede plaats in het klassement waardoor we met een grote beker en een gave schaal naar huis mochten. We hebben genoten van een prachtig kunstijs , waarin we veel hebben geleerd. Onze wegen zullen voor de rest van het seizoen scheiden. Zo zullen Joëlle en Rixt nog regio noord oost wedstrijden rijden. Annemarie gaat naar de Weissensee en voor mij staan de Weissensee en Lulea nog op het schema. We gaan er nog een mooi seizoen van maken!

Na de mooie prestaties van onze beloften dames was het de beurt aan ons. We reden met z'n drieën, want Maya was helaas niet helemaal fit.
Na de voorbespreking en het inlopen was het gelukkig nog steeds droog. Tijdens onze eerste slagen op het ijs merkten we dat het mooi ijs was. Het was een hele bewegelijke wedstrijd. Vanaf de start reden de hele tijd groepen weg. Om de beurt zat er iemand van ons bij, maar veel meer dan 100 meter voorsprong kregen de groepen niet. Op een gegeven moment was er een breuk in het peloton. Ankie zat in de eerste groep en Laura en ik zijn er naartoe gereden.
Helaas bleef ook deze groep niet weg. Inmiddels zitten we al bijna in de finale, waar een groepje van 3 dames probeert weg te rijden. Ze krijgen een mooie voorsprong. Een voor een probeerden wat dames de oversteek te maken, waaronder Ankie. Helaas blijven alleen de eerste 3 dames weg en wordt de rest weer terug gepakt. We maakten ons op voor de eindsprint voor plek 4. Laura kon mooi binnendoor en reed naar een 9e plek toe! Ankie en ik zaten achter een valpartij in de laatste ronde, maar reden nog naar een 20e en 22e plek toe.
Op dit moment zitten we in de bus opweg naar de Weissensee om daar weer mooie wedstrijden te rijden. We houden jullie op de hoogte!