dinsdag 1 november 2016

KPN cup 2 Groningen, oh nee Leeuwarden!


De tweede marathon wedstrijd zou in eerste instantie afgelast worden i.v.m. een KNSB Cup (langebaan) in Groningen. Gelukkig hebben wij een fantastische sponsor CENNED en natuurlijk ook de ijsbaan Leeuwarden. Hierdoor kon de wedstrijd toch doorgaan maar dan wel in Leeuwarden en wel de CENNED marathon!

Bij iedereen heeft de hele week de wedstrijd van vorige week goed in de benen gezeten. Het was dus even aftasten voor ons allemaal hoe het zou gaan. Nienke heeft nog ziek op bed gelegen deze week dus was het voor haar ook even kijken hoe het zou gaan. Na een hectisch begin waarin veel geduwd werd begonnen na ongeveer 10 ronden de eerste speldenprikjes. Ik zat meteen mee en dit was voor mij een goede test of ik nu wel een goede marathon zou rijden zonder pijn. Dit ging aardig goed. Daarna waren het Aggie en Ankie die goed in de wedstrijd zaten en vaak mee gingen met groepjes. Ook Nienke reed een sterke eerste deel van de wedstrijd. Zat goed voorin en dat was ook fijn voor ons, zo kon ze ons een beetje opvangen. Iets over de helft van de wedstrijd zat Aggie in een groep van 6 dames.
Deze leek rond te gaan, ze hadden namelijk al een halve baan voorsprong op het peloton. Daarna begon er nog een groepje weg te rijden richting de kopgroep waar Aggie inzat. Ankie en ik zaten te ver achterin en misten helaas het tweede groepje waardoor wij er achteraan moesten gaan. Op dit moment had Nienke het zwaar en moest de wedstrijd verlaten. Ze reed een goede wedstrijd en heeft weer meer rondjes gereden dan vorige week. Ondanks dat ze deze week niet helemaal fit was wel een goede wedstrijd voor Nienke. Ondertussen merkte ik dat het goed ging en stak mijn duim op naar Alida. Ik had geen pijn en ging de marathon uitrijden, als ik natuurlijk zou blijven staan. De
finale was ook erg chaotisch met veel duw en trek werk. Helaas werd Ankie hier slachtoffer van en werd onderuit gereden. Aggie en ik zaten goed bij elkaar en reden goed voorin mee, maar we konden helaas niet goed in het treintje komen. Met nog twee rondes te gaan zakte ik er doorheen. Aggie sprinten nog naar een mooie 11e plaats. Ik was allang blij dat ik de marathon uitreed en werd uiteindelijk nog 22ste.

Tot volgende week in Tilburg!


Groetjes Laura