maandag 2 januari 2017

2 NK’s in 3 dagen

Voor mij stond op vrijdag 30 december het NK Mass Start op het programma. Oftewel ….16 ronden sprinten. Ik kan er heel kort over zijn. Ik weet in de 2de tussensprint serie 1 punt te pakken maar de benen ontploffen meteen en ik raak al snel op achterstand. Ik rij nog door met Jessica (Merkens) maar we worden nog net gedubbeld door het peloton en raken de punten kwijt. Ik concludeer dat 16 ronden toch echt te kort voor mij zijn. Gauw vergeten dus.

Tijdens de jaarwisseling houd ik me rustig. Ik kijk nog even naar het vuurwerk maar zoek rond half 1 mijn bed op. Ik wil toch wel zo fris mogelijk aan de start staan van het NK.

Rond half 10 wordt ik wakker. Als wedstrijdvoorbereiding besluit ik een wake up wandelingetje te maken. Daarna moeten de schaatsen nog geslepen worden. Rond 12 uur heb ik alles klaar staan voor vertrek, maar ik heb nog een ruime 2 uur dus plof ik op de bank en zet de tv aan. Ik heb gisteren de Vrienden Van Amstel Live opgenomen dus dat gaat op. Ik ben er zelf 2 x geweest, wat onwijs tof is dat zeg. De show begint gelijk goed met Kensington en Blof, maar goed.. dat terzijde ;). Rond half 3 kom ik aan in Thialf en vind gelijk mijn team. Na de nieuwjaarswensen doen we gelijk de voorbespreking. Iedereen weet wat haar te doen staat. Om iets over vieren worden we weggeschoten voor 100 ronden. In het beginstadium worden er meerdere speldenprikjes uitgedeeld. Later worden er serieuzere kopgroepen gevormd waar we veelal bij zitten. Ankie begint erg sterk en rijdt attent mee. Laura en ik komen ook steeds beter in de wedstrijd. Nienke is onze steun en toeverlaat en pakt ons halverwege het peloton op als we na een uitlooppoging weer bij worden gehaald. Op een gegeven moment ligt het tempo hoog en breekt het peloton in stukken. Helaas zitten Nienke en Ankie niet goed en moeten vlak na elkaar de wedstrijd verlaten. Inmiddels is er een kopgroep van 4 rond, maar zonder CENNED. Zij pakken een rondje, waarna er nog wel korte uitlooppogingen plaats vinden maar allen zonder succes. Dan rest voor Laura en mij nog de pelotonsprint. Ik
wordt hierin nog 3de en Laura finisht als 40ste.

Een wedstrijd om gauw te vergeten dus. Op naar volgende week. Dan mogen we naar Eindhoven!

Groetjes Aggie