maandag 25 november 2019

Trachitol Trophy tweedaagse Beloftendames


Waar de Topdivisie dames 4 dagen aan de start mochten staan van de Trachitol Trophy, gingen de Beloften dames twee wedstrijden van start.

Donderdagavond deed ik mijn wedstrijdvoorbereiding op de fiets terwijl ik naar de dameswedstrijd aan het kijken was. Zo kon ik meteen mijn sprintjes meedoen en kijken hoe mijn ploeggenootjes het deden. Zo kwam ik al flink in de stemming en had ik ontzettend veel zin om vrijdag ook van start te gaan in Utrecht. Met geen verwachting maar heel veel zin ging ik van start. Ik was niet helemaal fit en tijdens de koers was ik dan ook niet helemaal scherp, er waren meerdere kopgroepen waar wij als ploeg niet aanwezig waren. Na een neutralisatie konden we de wedstrijd vervolgen en uiteindelijk werd het duidelijk dat het een eindsprint ging worden. Ik sprintte hier naar mijn allereerste podiumplek en werd derde! Rixt en Joƫlle finishten vlakbij de top 20 en Annemarie werd 45e. Ik was blij met deze podiumplek omdat ik in de cupwedstrijden steeds net naast het podium reed.









De tweede dag van onze Trachitol Trophy werd verreden in Hoorn, hier mochten we voor 70 ronden van start. Deze wedstrijd ging als ploeg beter en we zaten er goed bij. Uiteindelijk kwam met het rondebord op 15 de wedstrijd weer stil te liggen door een valpartij. Er vond een herstart voor de overige 15 rondjes. Annemarie ontsnapte samen met een kopgroep van 3 en wist de winst te pakken, mede door mooi afstopwerk van de ploeg. Hiermee reed ze door de dubbele punten ook meteen naar de tweede plek in het eindklassement. Chantal reed naar een 5e plek en werd 3e in zowel het sprint als het eindklassement. De andere dames reden ook een sterke koers.

We gingen zaterdagavond met 5 prijzen naar huis, dat hadden we vooraf niet durven dromen! Wij zijn klaar voor de rest van het seizoen!